Bewegingsonderwijs (gym)

De gymlessen worden op de dinsdag verzorgd door een vakdocent bewegingsonderwijs. Deze vakdocent werkt vanuit Sportservice Apeldoorn. Voor onze school is dit juf Bo Welgraaf. Bo zorgt ervoor dat de leerlingen op onze school een ondoorbroken ontwikkeling doormaken in het bewegingsonderwijs. Zij draagt zorg voor de lessen die op de donderdag door de eigen leerkrachten worden gegeven.

De kleuters krijgen de gymles op dinsdag in de gymzaal en op donderdag in het speellokaal in de school. Ze hebben een tas waarin ze hun gymschoenen opbergen. Ze hebben geen speciale kleding nodig. De gymlessen van groep 3 zijn of in de gymzaal of in het speellokaal in de school. De groepen 4 t/m 8 krijgen twee keer per week (dinsdag en donderdag) een gymles in de gymzaal bij de sportvelden.

De kinderen van gr 4-8 moeten tijdens de gymles sportkleding (sportbroek en T-shirt) dragen, dus geen kleding die in de klas ook gedragen wordt. Na de gymles moet de gymkleding mee naar huis, zodat deze gewassen kan worden. Het dragen van gymschoenen is verplicht in verband met de kans op voetschimmels en voetblessures. Deze sportschoenen mogen geen donkere zolen hebben in verband met het beschadigen van de vloer van het gymlokaal.

Daarnaast is afgesproken dat tijdens de gymles geen sieraden gedragen mogen worden met het oog op de veiligheid en dat lang haar in een staart gedragen moet worden.

Na de gymles krijgen de kinderen de gelegenheid zich op te frissen en evt. te douchen (is niet verplicht). Als kinderen om de een of andere reden niet mogen sporten dienen de ouders dit kenbaar te maken d.m.v. een berichtje aan de leerkracht.