Open dag

De schoolkeuze: een belangrijk moment

Het kiezen van een basisschool die past bij u en uw kind is belangrijk. De basisschoolperiode is een periode die zo leuk en leerzaam mogelijk moet zijn. Overwegingen om te kiezen voor een school zijn heel persoonlijk. Wilt u een blokje om rijden of liever een school in de buurt? Welke opvangmogelijkheden zijn er? Hoe wordt de lesstof aangeboden? Hoe is de sfeer op school? Wat biedt een school kinderen die extra ondersteuning of juist meer uitdaging nodig hebben?

Kom naar de open dag

Twee keer per jaar bieden basisscholen in Apeldoorn ook een laagdrempelige manier om kennis te maken met scholen.

Open dag op basisscholen in Apeldoorn op 15 november

Op woensdag 16 november en op woensdag 5 april tussen 9.00 – 12.00 uur staan de deuren van bijna alle basisscholen in de gemeente Apeldoorn open voor kinderen en hun ouders die een nieuwe basisschool zoeken. Ook onze school opent de deuren voor ouders die zich oriënteren op een basisschool voor hun kind. Vooraf online oriënteren op de basisscholen kan via www.basisscholenapeldoorn.nl. Maak op deze woensdagen kennis met verschillende scholen en hun teams!

Alvast kennismaken
Ook voor je peuter is deze open dag een leuk moment om alvast een kijkje te nemen op school. Het is een mooie gelegenheid om op een laagdrempelige manier de sfeer te proeven op een basisschool. Scholen werken samen met een of meerdere kinderopvangorganisaties in de school of in de buurt van de school. Op de open dag kun je meestal ook een kijkje nemen bij de buitenschoolse opvang en in gesprek gaan met de pedagogisch medewerkers.

Op onze school is in geen enkele groep een instroombeperking.

Onze school

Openbare basisschool Beekbergen is een moderne school gevestigd in een modern, multifunctioneel gebouw. In dit gebouw zit ook kinderopvang OOKbij Domijn, de voorschoolse opvang, de buitenschoolse opvang en het Dorpshuis. De school vormt het middelpunt van het dorp Beekbergen en veel dorpsactiviteiten vinden plaats in samenwerking met de school.

The Leader in Me

Wij zijn een “The leader in me” school. Dat wil zeggen dat wij werken met de 7 gewoonten van effectief leiderschap van Stephen Covey. The Leader in Me is een proces voor basisscholen dat kinderen aanspreekt op hun talenten en betrokkenheid. Het leert ze op een speelse manier 7 gewoonten gericht op persoonlijke groei en relaties met anderen. Gewoonten:

Gewoonte 1: wees proactief

Gewoonte 2: begin met het einddoel voor ogen

Gewoonte 3: Belangrijke zaken eerst

Gewoonte 4: Win-win

Gewoonte 5: Eerst begrijpen dan begrepen worden

Gewoonte 6: Creëer synergie

Gewoonte 7: Houd de zaag scherp

Programma

U bent van harte welkom om tijdens de open dag een rondleiding te krijgen op onze school, kennis te maken met ons team, leerlingen en ouders. We laten u dan graag ons onderwijs met de 7 gewoonten van The Leader in Me zien en maken er een “leiderschapsochtend” van. Dat betekent dat u naast het normale programma van de woensdagochtend (taal, lezen en rekenen) ook kunt zien welke leiderschapsrollen kinderen op zich kunnen nemen. Zo zal in elke groep een lesje te zien zijn die kinderen aan kinderen geven en zullen coöperatieve werkvormen te zien zijn.

Onze leerlingen verzorgen de rondleidingen en u kunt kennismaken met de directeur van onze school, Yolanda Klaaysen.

• Kerstmarkt 1

Kennismaken

Om de sfeer op school te proeven is een bezoek aan school belangrijk. Daarvoor is op onze school ruim de mogelijkheid, uiteraard op een moment dat het u schikt. In een persoonlijk gesprek met de schooldirecteur kunt u uw vragen stellen om een goed beeld te krijgen van de school en de schooldirecteur zal u met plezier een rondleiding door de school geven.

Uw kind is uiteraard ook welkom om hierbij aanwezig te zijn. Voor dit kennismakingsgesprek nemen wij ruim de tijd, rekent u op een gesprek van een uur. Wij vinden het belangrijk dat u een goed beeld krijgt van onze onderwijsvisie, u uw vragen kunt stellen en u de sfeer op onze school kunt ervaren.

Maak een afspraak