Traktatiebeleid

Al een paar jaar hebben wij de regel als Gezonde School, dat we gezond willen eten op school. In de broodtrommel mogen brood, groente en fruit meegenomen worden.

De discussie wat gezond of ongezond is is een heel lastige. Daarom kiezen we ervoor om kinderen niet meer te laten trakteren op school. In plaats daarvan wordt de verjaardag van de kinderen gevierd d.m.v. een activiteit met de hele groep die het jarige kind mag uitkiezen. De leerkrachten stellen samen met de kinderen die activiteiten op. Te denken valt aan een spelletje in de klas of buiten, muziek maken, iets langer buiten spelen e.d. voor de duur van het trakteren en opeten (ongeveer 15 min). Een klein verjaardagsfeestje dus.

Natuurlijk wordt er gezongen voor elke jarige en krijgen zij allemaal een verjaardagskaart mee naar huis.