Nationale voorleesdagen

donderdag 1 februari 2018

Vanaf woensdag 24 januari t/m 3 februari worden de Nationale voorleesdagen gehouden om nog eens even weer de nadruk te leggen op hoe belangrijk voorlezen is voor kinderen. Voorlezen is namelijk elke dag een feest! Of je nu voor het slapen gaat een mooi verhaal voorleest in bed of overdag samen een prentenboek bekijkt of een boek leest, er worden herinneringen voor het leven gemaakt. Daarnaast heeft voorlezen een positief effect op woordenschat, spelling en tekstbegrip . Hieronder een aantal tips om het meeste uit dit speciale kwartiertje te halen. Voorleestips jonge kinderen

Tijdens de voorleesdagen komen vaak andere mensen in school om een boek voor te lezen. Zo zijn er bij ons op school twee personen aan het voorlezen geweest. Fred Berends, voorzitter van College van Bestuur van Leerplein055, is woensdag 24 januari geweest om de kinderen van de bovenbouw voor te lezen uit “Het grote Rijksmuseum voorleesboek”. Dat was een groot succes, zeker ook omdat hij de verbinding maakte met muziek en Rock Around the Clock liet horen. Donderdag 25 januari hebben Tommie en Marel voorgelezen bij de peuters van Trompie en dat deze ze heel goed! Vandaag kwam mevrouw Marike Smilde (voorzitter van Raad van Toezicht Leerplein055) voorlezen aan de onderbouwkinderen uit “Kleine IJsbeer help me vliegen” van Hans de Beer. Ook dat was erg leuk en waardevol, omdat kinderen heerlijk hebben zitten luisteren naar een prachtig verhaal. Niet alleen het voorlezen is waardevol, maar ook de momenten van samen zijn en samen avonturen beleven.