Praktijkvoorbeelden The Leader in Me

Workshops

De kinderen van groep 7 hebben workshops geregeld (gewoonte 1 wees proactief, gewoonte 4 win-win). Elk kind heeft samen met een ander kind een workshop voor de kinderen van groep 1-6 bedacht, georganiseerd en begeleid (gewoonte 2 en 3, begin met het einddoel voor ogen en belangrijke zaken eerst).

De kinderen van groep 1-6 konden zich inschrijven voor twee workshops (gewoonte 1). Ze konden bijvoorbeeld dansen, hockeyen, mozaïeken, schaken/dammen en/of het balspel doen met waterflessen. De kinderen van groep 7 haalden de kinderen van de andere groepen op voor hun eigen workshop en gaven daarvoor uitleg (gewoonte 6 creëer synergie). Waar nodig werden de kleintjes geholpen, maar vaak was dit niet eens nodig.

Het liep als een trein en de juffen en meesters konden overal even een kijkje nemen en meegenieten met de kinderen. Bedankt groep 7, wat hebben jullie dit goed gedaan!