Vies worden mag op ModderDag

woensdag 21 juni 2017

Vies worden mag op ModderDag!
Op 29 juni 2017 is het Internationale ModderDag en wij doen met groep 1-4 mee! Alleen doen wij het op woensdag 28 juni!
Duizenden kinderen in heel Nederland ontdekken tijdens ModderDag weer wat modder is, hoe je ermee kunt spelen en hoe leuk de natuur is. Bij kinderdagverblijven, bso’s, peuterspeelzalen, basisscholen en natuur- en milieucentra uit het hele land kun je moddertorens maken en moddertaartjes bakken.

Een internationaal succes
Afgelopen jaar deden in Nederland meer dan 125.000 kinderen op 3000 locaties mee. En niet alleen Nederlandse kinderen, ook honderdduizenden kinderen in het buitenland zijn actief bezig met natuur op International Mud Day.

In 2013 is ModderDag voor het eerst in Nederland georganiseerd. Vanaf 2016 wordt ModderDag georganiseerd door IVN, Instituut voor natuureducatie en duurzaamheid. IVN wil kinderen de leukste natuurlessen van de hele wereld geven. Dat is leerzaam en leuk voor henzelf, en later van essentieel belang voor het behoud van onze natuur. Dus: laarzen uit en lekker met je voeten de modder in! Ontdekken, spelen, leren, opgroeien in het besef dat we nu en later zuinig moeten zijn op onze natuur.

Kijk voor meer informatie over ModderDag op www.modderdag.nl.
In de diverse groepsapp zullen we voor de tijd nog helpen herinneren, dat iedereen op woensdag oude kleren aan doet…