Verdrietig bericht

donderdag 8 maart 2018

Op 2 maart j.l. is meester de Vries op 81 jarige leeftijd overleden. Een begrip binnen OBS Beekbergen. Veel ouders hebben hem zelf als leerkracht gehad. De afgelopen dagen zijn veel herinneringen aan deze markante meester voorbij gekomen. Zo staat met stip op 1, zijn enorme bevlogenheid als het ging om het instuderen van de musical. Het pinkje welke hij opstak wanneer je moest gaan buigen. Zelf voor schooltijd kwamen hele schoolklassen op school om de liedjes te oefenen. Daarnaast was sporten zijn passie. Hierbij ontbrak nooit zijn oranje/zwarte trainingspak. Zelfs op het Vlieland-kamp werd er door hem enthousiasme gekweekt om om 7 uur ‘s morgens te gaan rennen door de duinen.
En dan zijn verhalen, wat kon deze man vertellen. Kinderen hingen aan zijn lippen. Tijd werd vergeten en als de bel ging, vertelde hij en luisterden wij gewoon door. Zo zult u als oud-leerling vast nog meer herinneringen koesteren aan deze man.
Zoals in de advertentie al te lezen was: de wil was er nog wel, de kracht niet meer. Het was goed zo!
Wij wensen alle nabestaanden heel veel sterkte toe.
Wat hadden velen van ons hem graag nog ontmoet op de komende reünie. Maar meester de Vries is niet meer. Maar hij hoort erbij. In onze gedachten.