Gezonde school met EU-schoolfruit

woensdag 25 oktober 2017

We willen de kinderen een gezonde schoolomgeving bieden. Een gezonde leefstijl helpt kinderen lekker in hun vel te zitten, de weerstand op peil te houden en genoeg energie te hebben voor leren, sport en spel. Wij besteden niet alleen aandacht aan voeding en gezondheid in de lessen, maar ook in de praktijk. Dat betekent dat wij ernaar streven dat leerlingen op school alleen fruit, groente en brood eten. Dit betekent dat in alle groepen fruit, groente of brood gegeten wordt in de ochtend/middagpauze. Het blijkt dat schoolfruit eten er ook voor zorgt dat kinderen thuis vaker gezond kiezen, daarom hebben wij ervoor gekozen om onze school weer op te geven voor het EU-schoolfruitprogramma. De leveringen starten in de week van 13 november 2017. In de week van 20 april 2018 vinden de laatste leveringen plaats. In totaal ontvangen de deelnemende scholen gedurende 20 weken drie stuks gratis groente en fruit per week. Meer informatie op www.euschoolfruit.nl.
Meer informatie over een gezond lunchpakket vindt u op de site van het Voedingscentrum.
Wij zetten leerlingen die jarig zijn graag in het zonnetje. Daar past een feestelijk moment bij met een traktatie. Op www.gezondtrakteren.nl staan allerlei voorbeelden van traktaties die gezond zijn en de juffen en meesters eten daar graag van mee (a.u.b. geen andere traktatie voor de leerkrachten).