nieuws uit groep 8

woensdag 18 april 2018

Deze week hebben de kinderen uit groep 8 de CITO-eindtoets gemaakt. Dit jaar maakten een aantal leerlingen de papieren – en de overige leerlingen de digitale versie. De kinderen die de papieren versie hebben gemaakt zijn helemaal klaar! De leerlingen die de digitale versie maken, moeten volgende week het onderdeel WO (wereldoriëntatie) nog afmaken. Donderdag 19 april hebben we de toetsweek afgesloten met een zelf meegebrachte high tea.

Na de meivakantie gaan we dan “echt” oefenen met de musical. Inmiddels hebben zich al een heleboel ouders opgegeven om te helpen, binnenkort ontvangt u hierover meer informatie.

Maandagmorgen 23 april krijgen de leerlingen een gastles over sociale media, een populair en belangrijk thema.

In de meivakantie, op vrijdag 4 mei zal de jaarlijkse Dodenherdenking plaatsvinden bij het monument bij de 4-Dorpen. De leerlingen van groep 7 en 8 leveren ieder jaar een bijdrage aan deze herdenking. Meer informatie ontvangt u hierover per mail.

Na de vakantie op woensdag 16 mei vindt de jaarlijkse
“Bankbattle” plaats. Deze wedstrijd wordt op school gehouden, welke klas kraakt als eerste de code en wint daarmee de Battle? Een leuke en leerzame wedstrijd, waarbij het gaat om het creëren van een goede synergie!