Nieuws uit groep 1/2

donderdag 13 september 2018

De eerste weken zitten er op en de kinderen hebben al weer veel geleerd. Samen met groep 2-3 werken we aan het thema boom. Na een gezamenlijke introductie is er in beide groepen een mooie woordweb gemaakt. Het is mooi om te zien hoe betrokken te kinderen hierbij zijn. Na het aanleren van de letter b hebben we gevraagd of de kinderen iets mee konden nemen wat begint met deze letter. Het is fantastisch om te zien dat er zoveel spullen worden meegenomen. Het maakt de kinderen erg actief en betrokken bij alles wat er in de klas gebeurd.

Afgelopen dinsdag zijn de groepen 1,2 en 3 samen naar het park geweest om de omtrek van de boomstammen te meten met touwen.  Dat was erg leuk en leerzaam. Een hele andere manier van leren door echt te voelen en te doen. En wat een synergie werd hierbij gecreëerd, daar zijn we trots op.