Lezen in groep 3

donderdag 21 februari 2019

In de eerste helft van het jaar hebben de kinderen in groep 3 alle letters geleerd. Nu is de tweede helft van het jaar aangebroken en ligt de focus op het sneller leren lezen. Hier zijn wij op school druk mee aan het oefenen. Elke ochtend beginnen we met race lezen. De kinderen kunnen hiermee ervaren dat ze door te oefenen en door te herhalen echt sneller worden. Het race lezen doen ze in tweetallen. Ook gebruiken ze hierbij een zandloper. De kinderen zijn erg enthousiast en hebben het einddoel goed voor ogen tijdens het race lezen. Ieder kind kan op zijn eigen tempo mee doen, maar heeft wel elke keer een succeservaring doordat het meer woordjes heeft weten te lezen.
Ook kunnen de kinderen nu op school met Lijn 3 werken op de iPad! Ze vinden het werkelijk een feestje!