De Ouderraad praat u bij

woensdag 14 juni 2017

Ook de Ouderraad bereidt zich voor op de laatste weken en activiteiten van het schooljaar. In de vergadering van afgelopen week bespraken we onder andere de kleedjesmarkt (Beekbergen op zijn Kop) van aankomende zaterdag.

De OR besloot in een vorige vergadering daar dit jaar geen energie in te steken. Op dezelfde dag stonden namelijk meerdere activiteiten gepland in Beekbergen, zoals het Zomerjeukfestival van de boerderij, het sportkamp van de gezamenlijke sportverenigingen.

Die laatste blijkt, wegens gebrek aan aanmeldingen, niet door te gaan. Het was echter te kort dag om alsnog iets voor te gaan bereiden. Desalniettemin hopen we dat er nu wel veel kinderen op de kleedjesmarkt hun koopwaar gaan aanbieden om zo hun vakantie-spaarpot te spekken. Aanmelden kan nog via de site van de Bemivo. http://bemivo.nl/

Tenslotte hebben wij bemoeienis met de musical van groep 8. Die is dit jaar op maandagavond 3 juli. Ouders van groep 8 ontvangen de informatie van de juffen van de klas. De Ouderraad is die avond paraat met een loterij en zal tevens de catering verzorgen.

Hoewel u daar waarschijnlijk nog niet mee bezig bent, denken wij al aan het volgende schooljaar. Werd het schooljaar tot nog toe ingeluid met een fietspuzzeltocht; daar stappen team en OR dit jaar vanaf. We constateerden dat er steeds minder animo was.

Natuurlijk willen we het schooljaar toch op feestelijke manier starten. We verklappen nog niets, maar we zouden het leuk vinden als u alvast de datum van 25 augustus in uw agenda wilt noteren. Vanaf ongeveer 17 uur willen we dan samen met u en uw kind(eren) het schooljaar inluiden.

Aan het einde van dit schooljaar moeten we helaas afscheid nemen van 2 zeer betrokken en enthousiaste ouderraadsleden. Angelique Verlaan en Jolanda Essenstam hebben een lange staat van dienst, en met hen moeten we een heleboel kennis en ervaring laten gaan.

Dat betekent tevens dat er slechts 7 leden overblijven. Dat is te weinig om te blijven doen wat we doen. We hebben dringend nieuwe leden nodig.

Nogmaals doen wij daarom een dringende oproep aan u: Vindt u de activiteiten die de ouderraad organiseert voor uw kind belangrijk? Kom ons dan versterken!

Mocht het zo zijn dat u er niet voor voelt om toe te treden tot de OR, maar het lijkt u wel leuk om jaarlijks een van onze activiteiten te organiseren. Dan zouden we ook daar al heel erg blij mee zijn. We zouden dan bijvoorbeeld werkgroepen kunnen maken.

Meldt u zich aan via ORBeekbergen@leerplein055.nl en geef daarbij dan aan welke activiteit uw interesse heeft. Sinterklaas, Kerstfeest, Paasfeest, sportdag en de musical zijn de activiteiten die een werkgroep behoeven en waar we dringend mensen voor nodig hebben.

Gelukkig hebben we vandaag te horen gekregen dat we al één nieuw lid mogen verwelkomen. Daar zijn we bijzonder blij mee. Sandra Kleverwal , van harte welkom in Ouderraad!