De ouderraad praat u bij!

donderdag 1 juni 2017

Op 15 mei kwam de Ouderraad bij elkaar. We keken terug op de Koningsspelen en het Paasontbijt. Die laatste was, daar waren we het over eens, een onverdeeld succes. Er waren dit jaar wat extra activiteiten in de diverse klassen gekoppeld aan het Paasfeest en dat werd door de kinderen goed ontvangen.

De Koningsspelen verliepen prima maar wij, leerkrachten en Ouderraad, zien wel wat zaken die volgend jaar anders kunnen. Zo is het draaiboek dat wordt gehanteerd nog uit de tijd dat de school meer leerlingen en dus meer groepen had. Een aanpassing is wenselijk constateerden we. Verder is ook de catering voor de hulpouders een punt van overweging. Misschien vond u wel dat die wat karig was. Wij geven u daar gelijk in en zullen een plan maken hoe we dit volgend jaar anders aan kunnen pakken. Punt van afweging is altijd: waar geven we ons geld (lees: het geld dat u betaalt om voor de kinderen activiteiten te organiseren) aan uit? We nodigen u van harte uit om uw ideeën daarover met ons te delen.

Op 17 juni staat Beekbergen weer op zijn kop. Die dag is er kleedjesmarkt in Beekbergen. Een activiteit die doorgaans wordt georganiseerd door de Bemivo in samenwerking met OBS Beekbergen. Echter, in dit jaar zijn in dat weekend meerdere activiteiten in Beekbergen. Zo wordt er door de gezamenlijke sportclubs een kamp gehouden. Omdat er veel kinderen lid zijn van de voetbal-, turn- en tennisclub verwachten wij daarom dat er dit jaar maar weinig kinderen van OBS Beekbergen op de kleedjesmarkt zullen zitten. De Ouderraad acht het daarom niet de moeite waard om speciale activiteiten te organiseren op die dag. Zijn er kinderen die niet mee gaan op kamp, dan zijn zij natuurlijk alsnog van harte uitgenodigd om een plekje te reserveren op de kleedjesmarkt. Het zal vast weer als vanouds gezellig zijn.

Voor groep 8 loopt het schooljaar duidelijk al naar het einde. De Cito-toets is geweest en het Vlielandkamp is alweer achter de rug. Nu nog het grote eindproject: de musical. De leerlingen werken met veel overgave om er een geweldige voorstelling van te maken en krijgen daarbij hulp van diverse ouders, tante’s en andere familieleden. Op 3 juli wordt het eindresultaat gepresenteerd aan de ouders en andere familieleden van kinderen uit groep 8.

De Ouderraad wenst jullie (groep 8) alvast heel veel succes!