Ventileren

donderdag 27 augustus 2020

Er wordt veel geschreven over ventilatie van schoolgebouwen, Leerplein055 volgt ook hier de adviezen van het RIVM. Het CvB heeft de afdeling huisvesting gevraagd om de  situatie in kaart te brengen van alle Leerplein055-schoolgebouwen met betrekking tot het bouwbesluit, specifiek gericht op de ventilatie. Ventileren in de klaslokalen is belangrijk en zeker geen nieuw onderwerp. We zorgen op school dat we de verschillende ruimtes zo goed mogelijk ventileren.

Het RIVM adviseert in relatie tot COVID-19 het volgende:

• Lucht regelmatig 10 tot 15 minuten door bijvoorbeeld ramen en deuren tegen elkaar open te zetten. Doe dit in ieder geval tijdens de pauzes en voor, tussen en na schooltijd.
  • Vermijd luchtstromen van persoon naar persoon in klaslokalen en andere gezamenlijke ruimtes door (zwenk)ventilatoren of andere systemen waarmee recirculatie plaatsvindt.

Meer informatie
Voor meer uitleg kun je de ‘Corona-pagina’ van Leerplein055 raadplegen: https://www.leerplein055.nl/over-leerplein055/coronavirus/

Of kijk op de website van de rijksoverheid.