Kinderboekenweek met thema EN TOEN?

donderdag 10 september 2020

Tijdens de Kinderboekenweek 2020 gaan we terug in de tijd. Boeken brengen geschiedenis tot leven, waardoor de wereld van vroeger tastbaar wordt. Lees spannende verhalen over ridders, verplaats je in oorlogstijd of kom van alles te weten over de Oudheid. Je hebt geen tijdmachine nodig om andere tijden te ontdekken, maar verken werelden uit het verleden door het lezen van boeken!

Het Kinderboekenweekgeschenk 2020 wordt geschreven door Arend van Dam. U krijgt het Kinderboekenweekgeschenk cadeau van uw boekhandelaar bij aankoop €12,50 aan kinderboeken.

De maker van het Prentenboek van de Kinderboekenweek 2020 is Mylo Freeman. U kunt haar kennen van haar boeken over het donkere prinsesje Arabella. Het prentenboek is vanaf de eerste dag van de Kinderboekenweek te koop.

De Kinderboekenkrant biedt voor 6 tot 12-jarigen een helder overzicht van de leukste boeken die er voor hen te vinden zijn. Vanaf 30 september ligt de Kinderboekenkrant bij de boekwinkel of bibliotheek. De Voorleesgids bevat meer dan 200 boeken voor kinderen van nul tot zes jaar. Een ideale wegwijzer voor ouders en grootouders.