Hoe gaan wij om met toetsen in deze tijd?

vrijdag 3 april 2020

Afstandsonderwijs zoals we dat nu vorm aan het geven zijn, vraagt van ons ook na te denken over hoe we kinderen toetsen in deze periode. Omdat we geen zicht hebben op onder welke omstandigheden toetsen thuis gemaakt worden, en dus geen eerlijke waarde kunnen hechten aan de uitslagen, hebben wij voor nu besloten geen toetsen door kinderen thuis te laten maken. Dit betekent dat we rustig doorwerken in de stof per leerjaar.

Als we straks weer naar school gaan, zullen we de toetsen gaan gebruiken als een soort nulmeting om de voortgang van kinderen weer goed in beeld te krijgen.

We zullen dit uiteraard in delen doen, dus u hoeft niet bang te zijn dat kinderen straks eerst 3 dagen alleen maar toetsen aan het maken zijn.  We gaan daar verantwoord mee om.

Heeft u vragen? Mail mij gerust

drorije@leerplein055.nl