Protestants vormingsonderwijs

maandag 15 maart 2021

LogoDe lessen protestants vormingsonderwijs verbinden thema’s uit het leven van leerlingen aan bijbel- en spiegelverhalen. De vakdocent, Anja Hartgers,  leert leerlingen zelf betekenis te geven aan deze verhalen. Ze nodigt leerlingen uit om zich te verwonderen en zorgzaam om te gaan met elkaar en de wereld. De verhalen helpen leerlingen om na te denken over grote en kleine thema’s in hun eigen leven. Denk bijvoorbeeld aan vertrouwen, opnieuw beginnen, liefde, vriendschap of natuur. De leerlingen ontdekken: ook ik hoor erbij.  Er is in de lessen veel ruimte voor gesprek. Vaak maakt de vakdocent gebruik van kunst, muziek, spel, beweging of drama.

De lessen helpen de leerlingen:

• een eigen kijk op het leven te ontwikkelen;
  • vertrouwd te raken met de Bijbelse traditie;
  • uitdrukking te geven aan eigen ervaringen rond leven en geloof;
  • als wereldburger respect te hebben met andere geloven, levensovertuigingen en culturen.

Wilt u uw kind volgend schooljaar opgegeven voor deze lessen, dan kunt u een mailtje sturen naar beekbergen@leerplein055.nl

Leerlingen die deze lessen al volgen hoeven zich niet opnieuw op te geven.