Codeclub Apeldoorn zoekt begeleiders codeerlessen

dinsdag 11 juni 2019

Vindt u dat de digitale vaardigheden van kinderen vergroot dienen te worden? Of wilt u al langer uw eigen digitale vaardigheden vergroten? Het komende schooljaar verzorgt de Codeclub Apeldoorn vijf codeerlessen voor kinderen uit groep 6 en 7 van deze school.
Vrijwilligers gezocht
Codeclub Apeldoorn is altijd op zoek naar begeleiders. Van begeleiders wordt verwacht dat zij de lesmethode onder de knie willen krijgen en minimaal drie keer een groep begeleiden. Codeclub Apeldoorn heeft het lesmateriaal en de hardware hiervoor beschikbaar. De ervaring is dat het lesmateriaal niet moeilijk is en dat de kinderen en de scholen zeer enthousiast zijn!
Wilt u zich opgeven als begeleider? Mail dan naar begeleiders@codeclubapeldoorn.nl. Wilt u meer weten over Codeclub Apeldoorn? Kijk dan op onze website www.codeclubapeldoorn.nl. Heeft u vragen? Mail met info@codeclubapeldoorn.nl.
Meer over Codeclub Apeldoorn
Codeclub Apeldoorn is een stichting die als doel heeft om alle kinderen in Apeldoorn in groep 6/7 te leren coderen. Het ‘leren denken als een computer’ is één van de zogenaamde ‘21st Eeuwse Vaardigheden’ die kinderen van nu nodig zullen hebben, om later goed deel te kunnen nemen aan de maatschappij. Tijdens de codeerlessen leren de kinderen logisch redeneren, samenwerken en dat techniek leuk kan zijn.
De kinderen worden begeleid door vrijwilligers van Codeclub Apeldoorn. De lessen zijn tijdens schooltijd. De codeerlessen worden gepland op basis van beschikbaarheid van begeleiders. Iedere groep heeft twee begeleiders. De begeleiders zijn per groep vijf keer één dagdeel beschikbaar. Dit afgelopen jaar heeft de Codeclub met 25 begeleiders 850 leerlingen van 17 scholen 5 codeerlessen gegeven. Vanaf het nieuwe schooljaar -september 2019- starten de codeerlessen. Tot nu toe hebben 18 scholen zich al weer aangemeld.​