UDSG

Sinterklaas op onze school.

Het was weer spannend maar gelukkig heeft de Sint toch een bezoekje gebracht aan onze school afgelopen week. Niet op Ozosnel want niemand weet waar het paard van Sinterklaas is.
Gelukkig had de opa van John en Isabella een mooie oplossing. En zo kwam Sinterklaas aan in een prachtige oldtimer. Alle kinderen stonden buiten te zingen. Sandra en Carola hebben voor muziek op het plein gezorgd en een deel van de leden van PJB speelden op hun instrumenten mee.
Met zijn pieten heeft hij een bezoek gebracht aan de groepen 1 tot en met 4. Netjes op afstand hebben de kinderen een optreden laten zien aan de Sint en zijn pieten.
Buiten heeft Joyce weer prachtige foto's gemaakt die te zien zijn op de website www.obsbeekbergen.nl
In de bovenbouw hebben we weer prachtige surprises gezien die met aandacht in elkaar waren geknutseld en waren er weer prachtige gedichten te horen. Al me al was het een geslaagde dag!

Muziekuitvoering

Op donderdag 18 november was de muziekuitvoering van de kinderen uit de groepen 5 die blokfluitles hebben gekregen van Carola en Sandra. Zij zijn beiden verbonden aan het harmonieorkest Prinses Juliana Beekbergen (PJB). De blokfluituitvoering voor de ouders van deze groepen is anders verlopen dan was gepland. Samen met het jeugdorkest van PJB hebben de leerlingen wel een muziekvoorstelling gegeven, maar zonder publiek. Ondanks dat is het super optreden geworden!

Vrije middag 7 december

Zoals u weet zijn alle leerlingen vanmiddag vrij vanaf 12.00 uur. De leerkrachten hebben deze middag de eerste van 3 bijeenkomsten over een feedbackrijke klas.
Wat doe je met feedback? En hoe geef je feedback geven aan een ander? Als leerkracht ben je voor de leerlingen een rolmodel in het gebruiken van feedback voor het leren. Je leert ze wat feedback betekent, hoe je feedback krijgt en geeft, wat je ermee kunt doen en hoe je de feedback benut om je werk te verbeteren.
In deze cursus krijgt het team handvatten om feedback een vaste plek te geven in het onderwijs van de leerlingen. Het gaat hierbij om feedback geven en ontvangen, tussen leerlingen onderling en tussen leerlingen en leerkracht.

Vacature MR

Zoals eerder is aangegeven in de terugkoppeling vanuit de Medezeggenschapsraad (MR) vergadering van 6 november is de MR op zoek naar versterking. Per direct is er één vacature die is in te vullen door één van de ouders.
De MR adviseert, praat en denkt mee over het schoolbeleid van OBS Beekbergen. Geïnteresseerden kunnen een mail inclusief motivatie sturen aan: mrbeekbergen@leerplein055.nl.
We ontvangen reacties graag voor 24 december.
Wanneer er meerdere kandidaten zijn zal een verkiezing worden uitgeschreven. We hopen om meerdere aanmeldingen.

Thuis-Schoolwerk

Sinds vorige week zijn de aangescherpte maatregelen in het onderwijs van kracht. Het is best lastig inschatten of uw zoon/dochter thuis moet blijven vanwege verkoudheid of andere corona gerelateerde klachten. Fijn om te merken dat er goed wordt meegedacht en gewerkt door ouders en leerlingen. Bij twijfel overleggen we graag!
Het betekent ook dat er vaker dan anders in deze periode leerlingen thuis zullen zijn. Om thuis aan de slag te kunnen hebben alle groepen in Google Classroom schooltaken klaarstaan. Voor groep 1-2-3 staan er (nood)opdrachten klaar passend bij het aanbod dat op school in de klas aangeboden wordt. Voor groep 4 t/m 8 wordt wekelijks de weektaak daar klaargezet. Daarnaast kunnen de leerlingen opdrachten van de weektaak via Google Classroom of Snappet gaan maken.
Heel soms lukt het de leerkracht om even een leerling die thuis werkt op weg te helpen met een vraag tijdens een schooldag, maar de focus van de leerkracht zal gericht zijn …

Van harte gefeliciteerd!

Jarigen in December
Leanne 4 december groep 7
Bram 6 december groep 6
Swen 7 december groep 4
Juul 9 december groep 4
Lotte 10 december groep 5A
Lilly 13 december groep 4
Tijl 13 december groep 7
Sasha 13 december groep 8
Steijn 17 december groep 5A
Sam 18 december groep 5B
Lisa 21 december groep 3
Jacob 25 december groep 7
Isabeau 25 december groep 7
Kc 29 december groep 7
Ruben 30 december groep 7

We wensen jullie allemaal een fijne verjaardag!
Logo-Leerplein055
OBS Beekbergen is onderdeel van Leerplein 055