Thuis-Schoolwerk

vrijdag 3 december 2021

Sinds gisteren zijn de aangescherpte maatregelen van kracht. Het is best lastig inschatten of zoon/dochter/leerling thuis moet blijven vanwege verkoudheid of andere verschijnselen. Fijn om te merken dat er goed wordt meegedacht en gewerkt  door ouders en leerlingen. Bij twijfel overleggen we graag.
Het betekent ook dat er vaker dan anders in deze periode leerlingen thuis zullen zijn. Om thuis aan de slag te kunnen hebben alle groepen in Google Classroom schooltaken klaarstaan. Voor groep 1-2-3 staan er (nood)opdrachten klaar passend bij het aanbod dat op school in de klas aangeboden wordt. Voor groep 4 t/m 8 wordt wekelijks de weektaak daar klaargezet. Daarnaast kunnen de leerlingen opdrachten van de weektaak via Google Classroom of Snappet gaan maken.
Heel soms lukt het de leerkracht om even een leerling die thuis werkt op weg te helpen met een vraag tijdens een schooldag, maar de focus van de leerkracht zal gericht zijn op de leerlingen die op school zijn. Door het klaarzetten van de opdrachten in Google Classroom proberen we het onderwijs zo goed mogelijk voor alle leerlingen door te laten gaan. Mocht een klas in quarantaine moeten of er wordt besloten dat de scholen sluiten, dan gaan we ook werken via Google Classroom. Neem gerust een kijkje en test het inloggen uit. Mocht het nodig zijn, zijn we allen vast voorbereid.