Nieuws uit groep 1 en 2.

woensdag 10 oktober 2018

In groep 1 en 2 hebben de leerlingen een nieuwe letter geleerd, namelijk de t van tak. En dat hadden de kinderen al goed onthouden, want de volgende dag waren er al kinderen die voorwerpen van huis hadden meegenomen die begonnen met deze letter. Zo werd er bijvoorbeeld  een tankwagen, een theelepel, een tractor en een tent meegenomen. Kinderen kunnen hier ook heel enthousiast over vertellen in de klas.  Daarnaast zijn we de afgelopen weken druk bezig geweest met het herkennen van je eigen naam, patronen kunnen leggen met herfstvruchten, ordenen op basis van 1 kenmerk en het herkennen van klanken in woorden.

Afgelopen vrijdag is er tijdens de inloop voorgelezen door ouders in kleine groepjes en het was mooi om te zien dat er zoveel betrokkenheid vanuit de ouders is. De kinderen vonden het erg leuk.  Ouders nogmaals bedankt! We hopen de komende weken tijdens de inloop weer op jullie enthousiasme.

Vorige week zijn we begonnen om de groepen 2 samen te laten spelen en werken, zodat ze naast het buiten spelen nog meer gewend raken aan elkaar. De wand naar het lokaal van groep 2/3 zat dicht, maar de wand van het lokaal naar groep 1/2 was open.  En dit was een groot succes, de kinderen vonden het erg leuk om bij elkaar te kijken en van elkaar te leren.  het samen spelen en werken gaan we vanaf nu voorzetten op de dinsdagen en woensdagen. Op de dinsdag staat juf Marlies voor groep 2 en op de woensdag juf Marit.