uit groep 4/5

dinsdag 6 januari 2015

Spelling groep 4 en 5
Vrijdag 9 januari hebben groep 4 en 5 een dictee over de woordjes uit hoofdstuk 3 en 4. Deze woorden zijn de afgelopen weken behandeld en nog extra geoefend.
Dinsdag 13 januari is het signaaldictee van hoofdstuk 5. Voor groep 4 is dat; ‘De foto’s uit je leven’. Voor groep 5 is dat; ‘Feestje in de sneeuw’. Het controle dictee voor dit thema is op donderdag 22 januari.
Geschiedenis groep 5
Afgelopen maandag heeft groep 5 de samenvatting van hoofdstuk 2 over ‘Grieken en Romeinen’ meegekregen. Maandag 12 januari krijgen ze hier de toets van.
Uitje groep 4 en 5 naar Orpheus
Vrijdag 16 januari hebben groep 4 en 5 een uitje. We gaan kijken naar de voorstelling ‘Mismuis”. Mismuis is een avontuurlijke voorstelling over een dappere muis die als muis dan misschien wel mislukt is, maar als Mismuis gelukkig heel geslaagd blijkt te zijn! Mismuis is een voorstelling met heel veel poppen, animatie en muziek. De voorstelling duurt van 11 tot 12 uur. Rond 10:30 willen we van school vertrekken. We zijn dus pas na 12 uur weer op school. We hopen op uw medewerking om alle kinderen naar Orpheus te krijgen. De klassenmoeders zullen u gaan benaderen om het vervoer naar Orpheus te regelen.