groep 3 en 4

woensdag 24 augustus 2016

IMG_20160824_114647

Wat een drukke gezellige week!! Niet makkelijk om na een heerlijke vakantie weer in de schoolbanken te kruipen, maar de meeste kinderen hadden gelukkig weer erg veel zin! Ook de juffen hadden de afgelopen week hard gewerkt om de klas weer helemaal start klaar te maken! De tussenwand is de komende tijd deels open…zo kunnen we allemaal wennen aan een nieuwe groep en de leerkrachten aan nieuwe kinderen. De juffen lopen zo ook even makkelijk bij elkaar naar binnen om te kijken hoe het gaat of om iets te vragen. Bij oa het eten en drinken, knutselen, spelen, verkeer en sociaal emotionele ontwikkeling zal de deur voor een groot deel open zijn omdat we deze lessen samen doen met beide groepen. De kinderen leren elkaar zo goed kennen en maken nieuwe vriendjes!

Juf Merve en juf Christel hebben ook hun eerste dagen erop zitten, ze willen zich hierbij aan u voorstellen:

Juf Merve:

Hallo allemaal,

Mijn naam is Merve Turkoglu. Ik ben 21 jaar oud en samen met mijn ouders, 2 zussen en mijn broertje woon ik in Arnhem. Naast het lesgeven vind ik het heel leuk om in de keuken te staan om gebakjes te maken. Ik ben vierdejaars  Pabo student en studeer in Deventer. Het komende halfjaar zal ik onder begeleiding van Ellen en Bianca de lessen in groep 4 verzorgen. Ik heb er erg veel zin in om de komende maanden stage te lopen op obs Beekbergen.

Juf Christel:

Even voorstellen: Misschien heeft u me op de eerste schooldag op het podium zien staan en dacht u welke nieuwe leerkracht is dat nou! Ik ben Christel Westenbrink, 45 jaar en getrouwd met Thor. Ik woon in Arnhem en volg de deeltijd-pabo bij Saxion hogeschool in Deventer. Ik zit in mijn laatste studiejaar. Dit schooljaar start ik als stagiaire in de combinatiegroep 3-4. Hier ben ik tot eind januari 2017 elke maandag te vinden en een enkele keer ook op de woensdag. Tijdens mijn stage richt ik me met name op groep 3.

Ruim 20 jaar geleden heb ik ook aan Saxion gestudeerd. Ik heb toen de bibliotheekopleiding gevolgd. Op dit moment werk ik parttime in de mediatheek van een hogeschool. Ondanks dat ik het daar prima naar mijn zin heb, was ik toe aan een nieuwe uitdaging. Aangezien het onderwijs mij altijd heeft geïnteresseerd en ik geniet van het werken met kinderen, heb ik gekozen voor de pabo.

In mijn vrije tijd ga ik graag op pad. Ik ben dol op wandelen in stad en natuur. Ook houd ik van koken en lezen.  Ik heb er ontzettend veel zin in om in groep 3-(4) aan de slag te gaan!  Heeft u een vraag aan mij, spreek me dan gerust aan op de maandag.