Wethouder Johan Kruithof komt voorlezen

donderdag 19 januari 2017

Op woensdag 25 januari 2017 is het weer zover: Die ochtend lezen vele bekende en onbekende Nederlanders kinderen voor in het kader van De Nationale Voorleesdagen.  Bij ons op school komt wethouder Johan Kruithof voorlezen. Hij heeft o.a. onderwijs in zijn portefeuille. Hij gaat voorlezen aan kinderen van zowel de onderbouw als de bovenbouw.

De Nationale Voorleesdagen bestaan sinds 2004 en zijn een initiatief van Stichting Lezen, georganiseerd door de CPNB. Doel van deze campagne is het stimuleren van voorlezen aan kinderen. Eigenlijk is dit bedoeld voor kinderen t/m 6 jaar, maar ook oudere kinderen vinden het heerlijk om voorgelezen te worden. Een comité van Nederlandse jeugdbibliothecarissen koos het Prentenboek van het Jaar 2017. Hierbij een aantal voorleestips voor ouders met jonge kinderen.

Voorleestips jonge kinderen.