Week van het geld – groep 8

vrijdag 31 maart 2017

Maandag 27 maart is er een mevrouw van de Rabobank bij ons in de klas geweest. Ze heeft ons verteld over wat voor een werk zij doet. Ze werkte op de afdeling waar geld gestort kan worden.
Jitske [zo heette ze] heeft een quiz met ons gedaan over geld. We moesten een missie oplossen, de missie was dat je zo veel mogelijk geld verdiende. Want als je goed spaarde kon je Dolores van het Klokhuis bevrijden van onbekende locatie.
We hebben allemaal filmpjes gekeken over kinderen die op verschillende websites opzoek gingen voor spullen voor Dolores. Als je uiteindelijk het meeste geld had gekregen met de quiz kreeg je een klein cadeautje. Dat was een 100 euro gum. De andere kinderen die helaas niet gewonnen hadden kregen nog een ander klein cadeautje, dat was een mini quiz gewoon met kaarten die je thuis kan spelen. Ik vond het heel leuk  en leerzaam.

Geschreven door: Muriël Wiersma

voor meer info: week van het geld