Thema wasmachine groep 2

donderdag 21 februari 2019

In groep 2 zijn we nog steeds aan het werk binnen het thema wasmachine.
Ondertussen hebben we de letter ‘w’ al geleerd, hebben we door het tellen van sokken geteld met sprongen van twee en hebben we ook echt een wasje gedraaid!
Vorige week zijn we begonnen om zelf een wasmachine te maken voor in de huishoek. Daarvoor hebben we eerst een plan bedacht zodat we goed wisten wat ons einddoel voor ogen was. Hierbij hebben we taken verdeeld en hebben we gekeken wat we zelf konden maken en wat we mee moesten nemen van huis. Wat fijn dat er al spullen mee naar school zijn gekomen!
Deze week hebben we de wasmachine afgemaakt. Wat is hij mooi geworden! Hij lijkt net echt!
Ook hebben we deze week gewerkt met zeepbellen. Hiermee hebben we een leuke rekenles kunnen doen en zijn de kinderen van groep 2 echte zeepbellenkunstenaars geworden!