verkiezingen groep 8

donderdag 16 maart 2017

De verkiezingen zijn geweest en ook bij ons op school waren er verkiezingen. De kinderen uit groep 8 mochten hun eigen campagne maken. Er zijn uiteindelijk 6 partijen uitgekomen:

• ATP
  • MVUD
  • DVR
  • Green Fit Animal
  • FVO
  • Missie NederlandElke partij had een lijsttrekker en een kandidatenlijst. Op maandagmorgen zijn de lijsttrekkers de klassen rond gegaan en hebben een verkiezingspraatje gehouden.
    De kinderen uit groep 5/6 en 7 hebben op dinsdag 14 maart hun stem uitgebracht.

Er hebben 55 kinderen gestemd, waarvan 5 leeg waren. Laatste was de A.T.P. geworden, daarna kwam de FVO, toen Missie Nederland, na hun kwam DVR, Green Fit Animal. En de winnaar was de MVUD.

Wilt u de uitslag van  “de groep-acht verkiezing” nog eens nalezen klik dan hier –   grafiek

Ook mochten de kinderen uit groep 8 op echte politieke partijen stemmen. Waarvan 7 naar de VVD gingen, 6 GroenLinks. Daarna volgde de PVV met 5 stemmen, D66 had er 3, en laatste was PvdA met 2 stemmen.

Geschreven door Leanne en Robin