Startgesprekken van 28 augustus t/m 8 september

donderdag 24 augustus 2017

Een belangrijke verandering dit schooljaar zijn de Lol gesprekken (leerling-ouder-leerkracht). Deze waren voorheen altijd op uitnodiging van school. Nu ontvangt u alleen aan het begin van het schooljaar een uitnodiging voor een startgesprek. Deze gesprekken zijn gepland van 28 augustus t/m 8 september. Iedere leerkracht markeert in de klassenagenda momenten waarop ze beschikbaar is voor deze gesprekken. Het is de bedoeling dat u als ouder zelf intekent op een moment welke u uitkomt. U bent dus bij deze van harte uitgenodigd om samen met uw kind op het startgesprek te verschijnen. De hoeveelheid vervolggesprekken wordt ook in dit startgesprek bepaald en zullen we samen ook plannen.

Vanwege de gespreksarrangementen die we met u gaan afspreken, zullen er dus geen informatieavond per groep zijn. De praktische informatie over de groep ontvangen alle ouders op papier, welke wordt uitgereikt tijdens de “nieuwjaarsreceptie” op woensdag 30 augustus om 11.00 uur. Mocht u daar vragen over hebben, dan kunt u bij de leerkracht van uw kind terecht.

Het startgesprek is bedoeld om een goede start met elke ouder te maken d.m.v. contact, vertrouwen en verbondenheid tussen school en u.  Samenwerken aan de ontwikkeling van een kind vraagt om een stevige vertrouwensrelatie tussen de leerkracht en de ouder en dus om een individuele start met elke ouder. Individueel contact met elke ouder zorgt voor het opbouwen van deze vertrouwensrelatie. Daarom is een goede start met elke ouder beter dan een collectief beginmoment, zoals een informatieavond.