Schoolontbijt 10 november

donderdag 26 oktober 2017

Op vrijdag 10 november zullen wij weer meedoen met het Nationaal Schoolontbijt. Op de ontbijttafels in het hele land staat een gezond ontbijt dat uiteraard voldoet aan de nieuwe richtlijnen van het Voedingscentrum.

Hoe ziet het samen ontbijten eruit? Bij binnenkomst zullen alle kinderen eerst even met de juf naar de klas gaan om daar alle spullen neer te leggen en de jassen op te hangen. Daarna gaan alle kinderen samen met de juf naar de grote zaal van de Hoge Weye. Daar staan de tafels gedekt en kunnen we als iedereen zit heerlijk van ons ontbijtje genieten.

Wat staat er op tafel? Vers brood, broodjes en krentenbollen. Daarnaast is er melk, yoghurt, halvarine, 30+ kaas en smeerbare kaas, komkommers en de appels of mandarijntjes.

Wat nemen de kinderen mee? Een bord, bestek en een beker in een plastic tas met naam. Graag meenemen op donderdag 9 november.

Het Nationaal Schoolontbijt sinds vorig jaar ook ambassadeur van Gezonde School en kan alleen gehouden worden door de inzet van bakkers en supermarkten in het hele land.