nieuws vanuit de Plusgroep

donderdag 23 februari 2017

De kinderen uit de plusgroep (gr 5-8) hebben het eerste half jaar afgesloten. Iedere maandagochtend (gedurende 1 uur) kwamen de kinderen samen en hebben ze gewerkt aan het project Techniek – Constructies.

Het volgende verslag is geschreven door Hugo (gr. 8)

Wat was de opdracht van de plusgroep?
We moesten constructies bedenken voor een gebouw.
We zijn begonnen met een plan  te maken want zonder plan konden we niet verder!  Toen hebben we een plan gemaakt.
Ik ging het Louvre in Minecraft bouwen.
Maar eerst plaatjes op internet opzoeken. De andere groepjes gingen een piramide bouwen, een vuurtoren knutselen en nog twee kinderen gingen in Minecraft iets bouwen. Ik vond dit erg leuk om te doen en de rest volgens mij ook. Uiteindelijk hebben we alle constructies aan elkaar gepresenteerd.

Leuk om thuis te doen: leg 2 boeken , 20 centimeter van elkaar af. Leg er een A4 tussen – deze zakt gelijk door.
Vouw hem in driehoekjes leg hem weer op de boeken hij zakt niet door! Wij hebben 11 papiertjes in elkaar gevouwen en er konden 53 boeken op! Je kan natuurlijk zelf ook een andere constructies bedenken.