Nieuws uit groep 1/2

donderdag 13 december 2018

Na een geweldig Sinterklaasfeest, staat nu de Kerst weer voor de deur. En dat omschakelen voor kinderen wel eens te snel gaat, hebben we gemerkt. Deze week staat natuurlijk geheel in het teken van de Kerst, maar toch zaten de meeste kinderen nog met hun hoofd bij de pepernoten. Een verhaal van Dikkie Dik over Kerstkransjes van koek wilde er maar niet in. Want wat zijn nou Kerstkransjes vroegen de kinderen zich af? En hoe kunnen we dit beter uitleggen dan door ze gezamenlijk te kopen in de winkel en eens goed te bekijken in de klas. Dat was natuurlijk erg leerzaam en lekker. Wij weten wel zeker dat de kinderen nu wel weten wat Kerstkransjes zijn!
Naast de Kerstkransjes zijn de kinderen druk geweest met het leggen van een verhaal in goede volgorde en met hun knutselwerkje voor de Kerstmarkt. Dat is zeker de moeite waard om te bewonderen a.s. woensdag. De kinderen hebben bovendien een nieuw woord geleerd, namelijk het woord PIEK en zijn vooral bezig met woorden die beginnen met de letter P. Kijk maar eens in het letterkastje wat er allemaal al is meegenomen!

We zijn trots op zulke betrokkenheid en willen iedereen via deze weg Fijne Feestdagen wensen en een mooi, leerzaam 2019!