Kinderboekenweek.

donderdag 26 september 2019

Vanaf woensdag 2 t/m vrijdag 11 oktober is de Kinderboekenweek. Het thema van de Kinderboekenweek is dit jaar: Reis je mee?

Allemaal instappen! Reis mee met de fietstaxi, de huifkar, de hogesnelheidstrein of het ruimteschip. De Kinderboekenweek gaat dit jaar over vervoersmiddelen. Onder het motto Reis mee gaan we op reis in kinderboeken. Niet de bestemming, maar het vervoer erheen staat centraal. Ontdek de ruimte met een raket, beleef avonturen op een cruiseschip, verken een land tijdens een vakantie, trek rond met een tractor of zeil de wereld rond op een catamaran. Een reis verrijkt je leven en met een boek kan een kind elke reis maken die hij of zij wil. Van een rondje op de step in de buurt tot aan een ruimtereis door het heelal. Toer je alleen of rijd je samen? De fantasie van kinderen wordt gedurende de Kinderboekenweek zoveel mogelijk geprikkeld, want tijdens de Kinderboekenweek reizen we allemaal!

Dit jaar openen wij de Kinderboekenweek met een wedstrijd. Alle kinderen mogen a.s. woensdag 2 oktober op school komen met een versierde fiets, step, skelter of ander origineel voertuig, voorzien van naam. Alle voertuigen worden op de parkeerplaats achter het daarvoor aanwezige lint geplaatst. Juf Yolanda en juf Ingrid beoordelen welk voertuig het mooist versierd is. Om 12.00 uur zal de top 3 bekend worden gemaakt.

Tijdens de Kinderboekenweek gaan de kinderen in hun eigen klas aan het werk met het thema. Zo zullen er verhalen worden geschreven, gedichten en tekeningen worden gemaakt of worden er voertuigen geknutseld. Dit wordt tentoongesteld op vrijdag 11 oktober. Iedereen is van harte welkom om vanaf 11.30 uur te komen kijken wat er allemaal gemaakt is. We hopen u allemaal te zien.