Juffenochtend vrijdag 24 februari.

woensdag 8 februari 2017

Op vrijdagochtend 24 februari vieren de juffen hun verjaardagen. Ja alweer een jaartje ouder. Het thema is Carnaval. Dus malle pruiken, rode neusjes, te gekke hoedjes, het mag en kan allemaal! Alles mag, niets is verplicht! Wij starten, bij droog weer, buiten. We worden vast wel om 8.30 toegezongen. Willen alle klassenmoeders die aanwezig zijn het Lang Zullen Zij Leven inzetten? De kinderen gaan dan vanzelf wel meezingen. Daarna mogen de kinderen die dat willen hun outfit showen. Wij maken wel een soort catwalk buiten en vragen de oudere kinderen om de “kleintjes” hierbij te begeleiden. Daarna gaan wij naar binnen. Als de klassenmoeders iets geregeld hebben met een presentje dan is dit het tijdstip voor realisatie daarvan. Vervolgens vieren de groepen 1 t/m 3 hun feestje in de eigen klas met de eigen leerkracht. U hoeft deze ochtend geen eten en drinken mee te geven want wij trakteren! Van 9.30 – 10.30 gaan deze drie groepen naar De Boerderij om heerlijk te dansen op echte discomuziek. Bij terugkomst op school wordt het feestje voortgezet. Om twaalf uur zijn de kinderen net zoals anders vrij.

De kinderen uit de groepen 4 t/m 8 gaan ook omstreeks 8.45 naar binnen. Misschien hebben de klassenmoeders iets geregeld? Vanaf 9.00 – 10.00 spelen wij binnen een aantal spelletjes. Wij maken hiervoor gemengde groepjes zodat de oudere kinderen de wat jongere kinderen kunnen begeleiden. Uiteraard worden de kinderen door ons getrakteerd! Van 10.30 – 11.30 zijn wij aan de beurt om naar De Boerderij te gaan. Wij lopen daar samen naar toe. En dan is het voor ons ook swingen geblazen, de voetjes mogen van de vloer. Rond 11.30 lopen wij terug naar school. Om twaalf uur is ook groep 4 vrij. De andere groepen zien we ’s middags nog terug.