GVO les juf Anja

woensdag 2 september 2015

pknHallo allemaal,
Mijn naam is Anja Hertgers ben getrouwd en heb twee studerende kinderen.
Al een aantal jaren geef ik godsdienstles op OBS Beekbergen.  Hierbij word ik ondersteund vanuit de Hervormde Kerk van Beekbergen.(PKN) Zoals al verteld door Elize, werken we nauw samen en geven ook bepaalde thema lessen samen.
De verhalen uit de bijbel vormen de basis voor de lessen .Ik ga met de leerlingen op zoek naar de boodschap van deze verhalen,  wat hebben deze verhalen ons nu nog te vertellen? Ze gaan ontdekken dat er parallellen zijn met deze oude verhalen en hun eigen vragen. Ze leren respect te hebben voor elkaars mening en elkaar te accepteren zoals ze zijn.  Daarnaast leren ze het verhaal verwerken in de vorm van een knutselwerkje, film, spel of discussie.
Natuurlijk komen ook de christelijke feesten aan bod; zoals Kerst, Pasen en Pinksteren. Wat vieren we dan eigenlijk?
Bovendien laten de verhalen zien waar veel spreekwoorden, kunst en cultuur vandaan komen.
Met de leerlingen van de bovenbouw hopen  Elize en ik een  kerk te gaan bezoeken. Ik ben met de leerlingen op een ontspannende manier bezig niet prestatie gericht. Je mag zijn wie je bent.
Het is fijn om met kinderen te werken. Het zijn prachtige mensen, met mooie uitspraken.  Daarbij maakt het niet uit wat een kind gelooft. Het gaat om respect en openheid en het heeft al mooie gesprekken opgeleverd.