Groep 7/8 naar de Apenheul

vrijdag 13 mei 2022

Wat een fijne dag hebben we maandag 9 mei met elkaar gehad!
Oké, weer zat mee. Maar, de kinderen hebben er zelf een top-dag van gemaakt.
In de klas hebben we het even over de vakantie gehad, de afspraken voor het fietsen en de Apenheul doorgesproken, de hesjes aangetrokken en toen… “gegaan met die banaan”! (Niet te veel fruit voor de apen, zo hebben we vandaag geleerd…)
De fietstocht verliep gesmeerd.
We hebben een gezellige pitstop gehad op de speelweide van Berg en Bos. Daarna zijn we naar de Apenheul gewandeld en kregen we een rondleiding langs verschillende apensoorten en hebben we geleerd wat zij eten. Dit hebben we vergeleken met wat wij eten en gekoppeld aan de les die we op school hebben gehad.
Daarna mochten de kinderen nog even vrij rondlopen/ spelen in het park. Om half twee was het alweer tijd om terug naar school te gaan.
Mede dankzij de hulp van drie sportieve ouders, verliep ook de terugweg soepeltjes.

Bedankt toppers, apetrots op jullie!