Groep 5/6

woensdag 14 november 2018

Wij maken op dit moment een echte museum muur. De kinderen nemen van thuis ‘iets dierbaars’ mee en vertellen daarover in de klas. Wij maken een foto en er ontstaat een muur vol herinneringen. Op deze manier ben je ook erg met taal aan het werk. Eerst mondeling, vertellen en vragen beantwoorden, dan schriftelijk door het vertelde ook nog eens kort op papier te zetten. We zien enthousiasme en betrokkenheid, geweldig!

Ons klassikale doel was bereikt, tijd voor een feestje. De kinderen namen telefoon of tablet mee en speelden een half uurtje een spelletje. Had je geen telefoon of tablet…dan doe je toch gewoon samen. Dat is pas echt synergie.

Binnenkort start groep 5 met de boekbesprekingen. Juf Ellen geeft deze week alle info hierover. Alvast succes met de voorbereiding!