Groep 3

donderdag 7 januari 2016

Na een heerlijke kerstvakantie zit de eerste week er weer op! We wensen iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar!

De kinderen zijn alweer helemaal gewend en we hebben hard ons best gedaan om de klas weer gezellig aan te kleden. Er zijn vogelhuisjes en pinguïns gemaakt…erg leuk!! De komende weken zullen we ons gaan voorbereiden op de CITO’s, voor groep 3 zijn dat de CITO woordenschat, rekenen en AVI lezen. De CITO spelling wordt pas na kern 8 afgenomen! We merken dat bij een aantal kinderen de leesvaardigheid na 2 weken vakantie wat is afgenomen. Wij doen er alles aan om in de klas zo veel mogelijk met de kinderen te lezen. Pakt u het thuis lezen met uw kind ook weer op?

Deze week kregen we van juf Mariet een leuke tip! U kunt een gratis app downloaden van ZWIJSEN, de maanroosvis kalender app. Voor elke dag van de week is er een nieuwe opdracht die aansluit bij de kern waarmee de kinderen bezig zijn. De opdrachten bestaan uit leesoefeningen, schrijfopdrachten en zelfs hardop lezen wordt geoefend en kan opgenomen worden om aan iemand anders te laten horen! Zeker de moeite waard dus!!

De afgelopen maanden is juf Christine een hele fijne stagiaire geweest bij ons in de groep! Over twee weken is alweer haar laatste dag. We zullen haar gezelligheid en hulp erg gaan missen! Gelukkig blijft ze nog wel bij ons op school, we weten alleen nog niet in welke groep!

IMG_20160107_144409