Groep 1 en 2 naar de bibliotheek geweest.

dinsdag 14 mei 2019

Op woensdag 8 mei ging groep 1 en 2 naar de bibliotheek in de Maten. Daar werd door een medewerkster van de bibliotheek voorgelezen uit een prentenboek. De kinderen zaten vol aandacht te luisteren naar het verhaal dat vertelt werd aan de hand van grote platen. Na het voorlezen mochten de kinderen rondkijken in de bibliotheek en een boekje zoeken. Al gauw kwamen ze erachter dat er toch wel veel verschillende boeken zijn; zoals prentenboeken, zoekboeken en informatieboeken. De boeken die de kinderen leuk vonden, werden door de vele hulpouders voorgelezen. Als afsluiting mochten alle kinderen 1 boek kiezen om mee te nemen naar school. De kinderen vonden het erg leuk en de boeken worden regelmatig gelezen en bekeken in de klas.