Goed nieuws vanuit de Ouderraad

maandag 19 februari 2018

We zijn blij dat we u kunnen laten weten dat wij, ondanks de ‘perikelen’ uit het verleden, toch een nieuwe, kleine, maar enthousiaste ouderraad hebben kunnen vormen. Wij zullen gaan werken in een iets andere constructie zoals u zo zult lezen. Wij bedanken de oude OR-leden voor al hun inspanningen en voor de goede overdracht van alles. Als het goed is hebben zij inmiddels ook een bedankje ontvangen. Met frisse moed nemen wij nu het stokje over.

Wie zitten er nu in de Ouderraad?

Wij hebben Angele Kool bereid gevonden zich in te zetten als penningmeester. Kirsten du Breuil is secretaris geworden en Marian Neuteboom is eerste aanspreekpunt voor de coördinators van alle activiteitencommissies. Zolang er nog geen voorzitter is die we aan jullie kunnen voorstellen, neemt zij deze taken ook waar, dus Marian is ook voorlopig voorzitter. Maartje Pisters vertegenwoordigt nog steeds de school binnen de ouderraad.

Wat doet de Ouderraad?

Kort gezegd: De ouderraad helpt bij het organiseren van activiteiten op school voor de kinderen. Denk bijvoorbeeld eens aan het pannenkoekenfestijn, het sinterklaasfeest en cadeautje, de kerstviering, het paasontbijt, het afscheid van groep 8 en nog veel meer.

Dit doen wij níet met z’n vieren (of straks vijven). We hebben een groep ouders bereid gevonden (o.a. ook een paar dames uit de oude ouderraad) die hiermee helpt. Bij elke activiteit zijn er ongeveer twee ouders van deze groep die de coördinatie op zich nemen. Zij nemen contact op met de betreffende leerkrachten op school die zich ook met die activiteit bezig houden. Zij maken vervolgens samen een plan en zullen dan indien nodig hulpouders gaan vragen en bij de ouderraad aankloppen voor een draaiboek, een budget en/of andere vragen.

De ouderraad is officieel een vereniging waarvan jullie (hopelijk) lid zijn geworden én vrijwillig ouderbijdrage betalen. Wij beheren de ledenadministratie, draaiboeken en financiën en maken een begroting per schooljaar. Eén keer per jaar is er een algemene ledenvergadering waar ieder lid welkom is en een kascontrole. Twee keer per jaar vergaderen we met de groep ouders die de coördinatie van activiteiten op zich neemt, en daarnaast heeft de ouderraad nog een paar eigen vergaderingen. Als u vragen of opmerkingen heeft kunt u één van ons aanspreken of mailen naar: orbeekbergen@leerplein055.nl

We hebben er alle vertrouwen in dat we op deze manier samen met jullie en het team van de school kunnen zorgen voor een onvergetelijke schooltijd voor onze kinderen.

Marian Neuteboom, Angele Kool, Maartje Pisters en Kirsten du Breuil