Godsdienstles

vrijdag 27 mei 2016

Marvin

Tijdens de godsdienstlessen van afgelopen donderdag zijn we erachter gekomen dat Jona toch wel spijt kreeg van zijn smoesjes. Nadat het lot Jona aangewezen had als oorzaak van alle ellende op zee en Jona overboord gegooid werd( hé, daar komt het woord ” jonassen” vandaan)  had hij alle tijd om na te denken. Jona werd namelijk opgeslokt en na 3 dagen weer uitgespuugd door een grote vis. Daarna stond Jona opnieuw voor de keuze of hij naar God luisterde of opnieuw een smoesje zou verzinnen. Maar kan dat wel, overleven in de buik van een soort walvis? Ik weet het niet, maar ik heb de kinderen een proefje laten zien met een prop papier in een glas. Dat glas zetten we op zijn kop in een emmer met water. Het propje bleef droog. Misschien werd Jona wel net zo beschermd in de buik van de vis als de prop papier beschermd wordt door het glas en de lucht in het glas. Waar lucht zit, kan geen water zitten. Marvin uit groep 8 bood zijn hulp aan om mij bij de jongste kinderen te assisteren. Dat deed hij op een leuke manier!
Tot slot hebben we in groepjes een dobbelspel gedaan. Om de beurt mocht je met de dobbelsteen gooien. Bij ieder aantal ogen mocht een onderdeel van het schip getekend worden. Wie als eerste het hele schip inclusief kapitein en water compleet had, had gewonnen en mocht een sticker uitkiezen.
Hoewel dit spel met luidruchtige overwinningskreten gepaard ging, was het al met al wel geslaagd!

Anja( PKN) en Elize( RK)