Godsdienstles 31 januari

donderdag 7 februari 2019

Deze keer ging het in de godsdienstles over de 12-jarige Jezus in de tempel. Jezus mocht met Jozef en Maria mee om het Joodse paasfeest te vieren in Jeruzalem. Dit feest duurde 7 dagen. Na die 7 dagen gingen Jozef en Maria terug naar huis, maar Jezus liep niet in de lange stoet die terug ging naar Nazareth. Na lang zoeken vonden ze Jezus in de tempel. Hij had een boekrol in zijn handen en praatte met de wijze mannen. Ze kunnen wel uren naar Jezus luisteren. Ze kijken verbaasd naar wat ze zien. Jezus stelt niet alleen vragen, maar de wijze mannen luisteren echt naar wat hij te zeggen heeft. Hoe kon je dit nu doen ?zegt Maria. We waren zo ongerust. Jezus kijkt rustig op en zegt: Ik moet in het huis, van God, mijn vader zijn, dat weten jullie toch? Na dit verhaal mochten de kinderen hun eigen tempel bouwen. Elke groep ging daarmee enthousiast aan het werk. Ze mochten met kapla of lego bouwen. Er werden torens, klokkentorens en bruggen gebouwd. Ook was er een stilte ruimte en een kruis van God. Tessa en Lotte hadden zelfs Gods hemel gebouwd. Mooi om te zien hoe enthousiast de kinderen aan het bouwen gingen en zo op een leuke manier het verhaal verwerken.