Een nieuw thema centraal in groep 1 en 2.

dinsdag 22 januari 2019

Wellicht heeft u het al gehoord thuis. In groep 1 en 2 zijn wij begonnen met het nieuwe thema: de wasmachine. En wat konden wij die goed gebruiken na de introductie van het thema. Want juf Marlies kreeg per ongeluk tomatensoep van juf Marit over haar mooie sjaal. Dit probleem moest natuurlijk opgelost worden. Gelukkig kwamen de kinderen op het idee om de sjaal in de wasmachine te doen, want daar zou de sjaal wel schoon van worden. Dit hebben we dan ook meteen maar gedaan. In groepjes zijn de kinderen bij de wasmachine op school wezen kijken en kwamen de kinderen er achter dat er toch wel heel veel knopjes en programma’s op de wasmachine zitten! En dat er twee soorten wasmiddelen zijn om de was schoon te krijgen, was voor veel kinderen ook een verrassing. Zelfs kinderen van groep 3 vonden het reuze interessant. Juf Marlies heeft uiteindelijk samen met een paar kinderen de sjaal in de wasmachine gedaan en gewassen met het juiste programma. Gelukkig kwam de sjaal er weer schoon uit, want anders had juf Marit een ander plan moeten bedenken! Wellicht is het leuk als u thuis ook eens laat zien hoe de wasmachine werkt en kan u kind hier op school iets over vertellen.

Bij dit thema hoort natuurlijk ook een nieuwe letter, namelijk de letter w. Kinderen mogen van thuis weer iets meenemen voor het letterkastje wat begint met deze letter. De eerste winterband is al binnen! Deze paste niet in ons letterkastje, maar enorm leerzaam voor de kinderen. De komende weken zullen de kinderen weer veel nieuwe dingen leren, ontdekken en onderzoeken. Hopelijk komen ze thuis met leuke verhalen en kunnen ze uiteindelijk zelf de was doen!