De baby is het nieuwe thema van groep 1 en 2.

dinsdag 14 mei 2019

Vorige week zijn we in groep 1 en 2 begonnen met een nieuw thema, namelijk de baby. En hoe mooi is het als er dan net een baby broertje geboren is! Om het thema te introduceren, hadden we een echte babypop meegenomen die kon huilen en echte verzorging nodig had. De kinderen hoorden opeens gehuil in de gang en zagen de babypop. Samen hebben we besproken welke verzorging een baby nodig heeft, waardoor het huilen misschien wel stopt. Enkele kinderen hebben de babypop dan ook een flesje gegeven, een boertje laten doen en zelfs de luier verschoont. Het verzorgen van een baby was toch wel pittig!

De komende weken werken wij binnen dit thema en richten we samen met de kinderen in beide klassen een babyhoek in. Met de kinderen is al besproken wat ze mee zouden nemen en wat er gemaakt gaat worden. Mocht u thuis nog spullen hebben die wellicht van pas kunnen komen, vraag het gerust in de klas. Bij dit thema hoort natuurlijk ook weer een nieuw woord. Het woord dat de kinderen geleerd hebben is melk, waarbij de letter m centraal staat. Spullen die beginnen met de letter m mogen dus weer meegebracht worden voor in het letterkastje. De komende weken zult u steeds meer van de babyhoek zien in de klas. Mocht u thuis nog een leuke babyfoto of geboortekaartje van uw kind hebben, dan zou het fantastisch zijn als wij die mogen gebruiken.