21 april: Koningsspelen

woensdag 5 april 2017

Op vrijdag 21 april vindt dit unieke evenement voor de leerlingen van OBS Beekbergen weer plaats op het terrein van voetbalvereniging VV Beekbergen.

INFO VOOR DE GROEPEN 1 en 2:
De kleuters gaan deze dag gekleed in sportkleding met een gekleurd T-shirt, zoals aangegeven zal worden op een lijst die in de gang komt te hangen.
De leerlingen worden om 8.30 uur bij VV Beekbergen verwacht, waarna zij zich bij hun groepsleider moeten melden achter het clubhuis.

INFO VOOR DE GROEPEN 3 t/m 8:
De leerlingen van groep 3 t/m 8 worden om 8.20 uur op het schoolplein aan de Dorpsstraat verwacht. Daar dienen zij zich te melden bij hun groepsleider.
Omstreeks 8.30 uur vertrekken ze in optocht naar het voetbalveld.
Kledingvoorschrift: sportkleding met -op school versierd- T-shirt.
Thema voor de groepen 3, 4 en 5: landen van Europa.
Thema voor de groepen 6, 7 en 8: landen van de wereld.

We starten met een optocht om het eerste veld, waarna we samen starten met de warming-up: de Okido-dans van Kinderen voor Kinderen. (je mag thuis ook vast oefenen!) Vervolgens zoeken leerlingen en begeleiders hun beginplek op het sportveld en starten de verschillende sportonderdelen.
De sportdag voor de groepen 1 t/m 5 vindt plaats op het kunstgrasveld. Daar is het absoluut verboden voor schoenen met (hoge) hakken!
Toeschouwers zijn van harte welkom, maar graag achter de omheining. Een kopje koffie of thee kunnen de toeschouwers kopen in de kantine van VV Beekbergen.
Er mag niet gegeten en gedronken worden op het kunstgras en uiteraard mag er niet gerookt worden.

Bij onverhoopt slechte weersomstandigheden, krijgt u donderdagmiddag een mailtje.
Om 12.00 uur eindigt het ochtendprogramma en worden de certificaten en een leuke herinnering aan deze dag uitgereikt. Voor de kleuters is de dag dan afgelopen, zij moeten om 12 uur opgehaald worden bij het sportveld.
Kinderen uit groep 3-8 die normaal op vrijdag op school overblijven, kunnen tussen de middag -onder begeleiding- ook op het sportveld overblijven.
Om 13.30 uur worden de leerlingen uit 3 – 8 weer terug verwacht op het sportveld. Dan spelen de groepen 3-4, 5-6 en 7-8 een slagbaltoernooi.
De winnaars van de groep: 7/8 spelen om 15.00 uur tegen de leerkrachten.
Deze sportieve dag eindigt om 15.15 uur.

INFO VOOR ALLE MEDEWERKERS:​
Alle info, speluitleg en uitreiking van het materiaal vindt plaats op dinsdag 18 april om 19.30 uur op school.

WIJ WENSEN IEDEREEN EEN FIJNE DAG EN KONINGSSPELEN OM NOOIT TE VERGETEN!!!