Kerst 2014

woensdag 10 december 2014

KerstversieringInmiddels is ons kerstbuffet een traditie geworden. Ook dit jaar doen wij een beroep op uw culinaire hulp. Onze vraag is of u een voorgerecht wil verzorgen, of een hoofdgerecht of anders een nagerecht. Bij het maken/kopen van het gerecht kunt u uitgaan van 5 personen. Het gekozen gerecht graag in een pan of afgedekte schaal doen. Ook toetjes zoals ijs, graag in een bakje of schaal, dit om het verdelen gemakkelijk te laten verlopen. Vergeet u niet een opscheplepel? Bij het voorgerecht kunt u b.v. denken aan een stokbroodje of een kopje soep. Kinderen vinden bij het hoofdgerecht een frietje lekker, een stukje pizza, stoofpeertjes, pannenkoekjes. Als nagerecht zien wij de laatste jaren naast ijs regelmatig fruit of een lekker taartje. Kortom mogelijkheden genoeg en met ieders inbreng is het buffet al geslaagd. Ouders die overigens voor ijs bij het nagerecht kiezen kunnen dit op donderdag 18 december om 18.00 uur brengen. Vanaf donderdag 11 december hangen bij ieder klaslokaal intekenlijsten. Geeft u even aan wat u van plan bent te maken? Vanaf maandag 15 december kunnen de kinderen alvast een tas meenemen met daarin een bord, mes, vork en lepel, een soepkom en een drinkbeker (graag met naam).

Programma donderdag 18 december.

Op donderdag 18 december zijn ouders, grootouders, familieleden of kennissen om 8.30 uur van harte welkom in de grote zaal. Eerst is er een inloop met een kopje koffie of thee. Vervolgens verzorgt iedere groep een kleine activiteit op het toneel. De groepen 1 t/m 5 zijn vanaf 9.00 u aan de beurt. De groepen 6, 7 en 8 vanaf 10.45 u. Alle kinderen zijn ’s middags vrij. Donderdag namiddag worden alle kinderen met ouder ( s ) om 17.00 uur op school verwacht. Wij gebruiken die avond de hoofdingang aan de Dorpsstraat. Het meegenomen gerecht kan dan op de buffettafel geplaatst worden. Natuurlijk kunt u als ouder nog even sfeer proeven maar om 17.15 willen wij toch echt met de kinderen gaan eten. Terwijl wij eten worden de ouders dit jaar uitgenodigd door John Westerik, van het Albert Heijn filiaal. Zowel buiten als binnen wordt u feestelijk getrakteerd. Een echte proeverij staat op het programma! Om 18.30 uur kunnen de kinderen weer opgehaald worden in de klas. Neemt u alvast het gebruikte serviesgoed mee? Ouders, kinderen en leerkrachten kunnen om 18.45 nog een optreden bijwonen van het koor die, wederom bij Albert Heijn, een optreden verzorgen. En dan lekker naar huis. De volgende dag, vrijdag 19 december, gaan de kinderen alleen ’s morgens nog naar school. Daarna begint een welverdiende vakantie! Wij realiseren ons dat wij in een drukke periode hulp en enthousiasme van u verwachten. Hierbij onze hartelijke dank daarvoor! Ook een bedankje aan het adres van Albert Heijn is hier op zijn plaats. Fijn dat we dit jaar ” als buren ” iets voor elkaar mogen betekenen. Mochten er nog onduidelijkheden bestaan over het programma, een mailtje naar: mpisters@leerplein055.nl en uw vraag wordt beantwoord!