Groep 1-2B berichten

donderdag 4 mei 2017

We zijn gestart met een nieuw thema: beroepen.

Samen met de kinderen hebben we in kleine groepjes een woordweb gemaakt over de verschillende beroepen. Ook hebben we de beroepen van de papa’s en mama’s besproken. Een aantal ouders zit vooral achter een bureau en doet iets op de computer. Heel saai volgens de kinderen. Van de beschreven beroepen mochten de groepjes ook een beroep kiezen, wat ze wel in de klas wilden na spelen. Zo hebben ze in 1/2b het thema “restaurant” en “bouwen” binnen het thema beroepen gekozen. Spulletjes om het restaurant en de bouwplaats nog aantrekkelijker te maken zijn weer van harte welkom!

Woensdag hebben we onze ogen uitgekeken en flink wat punten uitgedeeld. We mochten bij een swingende  “generale” van het afdansen van groep 5/6 kijken.

Omdat juf Marit nog in Gambia zit en we haar zo missen, hebben we haar een berichtje gestuurd. Juf Marit was heel blij met het bericht, want ze was juist die dag ziek (de vijfde van de groep!). Gelukkig komt ze zondag weer naar huis en is ze woensdag weer op school.